Scam Letters

Posted by Kris | Monday, January 09, 2012 | | 1 comments »

I been receiving this type of emails trying very damn hard to trick me to deposit money into some bogus account. This is truly a joke if someone suddenly decided to give a few million dollars just like that. Come one. I wonder how many fools this type of scams they manage to catch.

Hai!

nama saya adalah peguam John Blaskey. Saya seorang pengamal undang-undang, dari London, United Kingdom. salah satu klien saya meninggal dunia pada tahun 2008, tetapi dia meninggalkan jumlah Sembilan juta, Lima ratus ribu paun british (£9,500,000.00) disimpan di bank, malangnya, beliau tidak menyatakan Waris (Keluarga terdekat) sebelum kematian mengejut.

Semua usaha saya untuk mengesan ahli-ahli keluarganya telah dibuktikan gagal kerana dia tidak menulis AKAN (bukti) sebelum kematiannya.

Undang-undang warisan British membenarkan mana-mana Bank untuk merampas dana si mati, memetikan dana yang tinggal tidak dituntut bagi sepanjang tempoh 19 bulan selepas kematian pemilik akaun. Walau bagaimanapun, Bank telah mengarahkan saya untuk menyediakan Waris kepada pelanggan lewat saya, supaya dana itu akan dilepaskan kepada orang yang tetapi saya tidak digalakkan mana-mana orang sebagai Waris yang. Ini adalah sebab mengapa saya telah dihubungi anda, supaya i di sisi undang-undang akan mengesyorkan anda sebagai waris kerana anda menanggung nama keluarga yang sama dengan pelanggan saya telah meninggal dunia.

mengikut undang-undang warisan british, adalah menjadi tanggungjawab peguam untuk menentukan Waris dan saya wakil si mati. Oleh itu, Saya mempunyai hak undang-undang untuk mengesyorkan anda sebagai waris dan bank akan melepaskan dana kepada anda.

Saya mempunyai semua dokumen-dokumen undang-undang untuk menyelesaikan tuntutan ini berjaya, dengan selamat tanpa sebarang masalah dengan Kerajaan British dan di negara anda. Urus niaga ini adalah risiko 100% percuma. Saya akan membimbing dan mengarahkan anda apa yang perlu dilakukan pada bila-bila masa dan apabila dana dipindahkan dalam akaun anda, Saya akan melakukan perjalanan untuk bertemu dengan kamu di negara anda, supaya kita akan berkongsi dana dalam kadar 40% untuk anda, 40% untuk saya dan 20% akan didermakan kepada mana-mana Pertubuhan Kebajikan di negara anda.

Ini tuntutan pusaka akan selesai di sisi undang-undang, dalam tempoh lima hari bekerja, semua yang saya perlukan daripada anda adalah kerjasama dan kejujuran jumlah.

Jika anda berminat untuk bekerja dengan saya, kembali kepada saya dengan maklumat di bawah:

Nama penuh anda:
Mudah alih atau nombor telefon bimbit anda:
Anda telefon (Pejabat dan Rumah) nombor:
Anda Nombor faks:
Anda pendudukan:
Anda umur:
Anda kewarganegaraan:

NOTA: i tidak bertutur dalam bahasa Melayu, i diterjemahkan ke Bahasa Malay, tetapi saya fikir bahawa ia tidak mencukupi cukup? atau ia difahami? jika anda boleh menulis dalam Bahasa Inggeris, maka jawapan saya dalam bahasa Inggeris tetapi jika anda tidak boleh menulis Bahasa Inggeris maka kita boleh berkomunikasi dalam bahasa Melayu.

Saya tidak sabar-sabar lagi untuk membalas segera anda.

Yang ikhlas,
Peguam John Blaskey


1 comments

  1. RH // 7:22 PM  
    This comment has been removed by a blog administrator.